שיחות המו"מ נמשכו אל תוך הלילה; חודשו ההמלצות בבית הנשיא

איתי גדסי No Comments on שיחות המו"מ נמשכו אל תוך הלילה; חודשו ההמלצות בבית הנשיא

הבוקר מופיעים בבית הנשיא סיעת חד"ש-תע"ל של טיבי ועודה ואחריהם סיעת העבודה. עד כה זכה ראש הממשלה המיועד נתניהו ל-64 המלצות. הרצוג הטיח בחה"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש: "תמכת במחבלים, זה בלתי מתקבל על הדעת"

בית הנשיא צילום: Miriam Alster/FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המרוץ להרכבת ממשלה: שיחות המשא ומתן בין מפלגות גוש הימין נמשכו אמש (חמישי) אל תוך הלילה והבוקר ממשיך הנשיא הרצוג בסבב ההתייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא.

הבוקר מופיעים בבית הנשיא סיעת חד"ש-תע"ל של טיבי ועודה ואחריהם סיעת העבודה. עד כה זכה ראש הממשלה המיועד נתניהו ל-64 המלצות, מכלל חברי גוש הימין וצפוי לקבל את המנדט להרכבת ממשלה כבר ביום ראשון.

הנשיא הרצוג הטיח הבוקר בחה"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש: "תמכת במחבלים, זה בלתי מתקבל על הדעת".

כאמור, הלילה נמשכו השיחות בגוש הימין עד השעות המאוחרות, בסיומן דווח כי ישנה התקדמות נוספות והן ימשכו במהלך הבוקר. לפי דיווח בוואלה נתניהו מתכוון להודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה כבר יום למחרת קבלת המנדט, ולצורך כך מקיים משא ומתן מואץ עם המפלגות.

חלוקת התפקידים: נתניהו מייעד את תפקיד יו"ר הכנסת לחה"כ אמיר אוחנה, כך פורסם אמש בערוץ 12. לאור זאת, יתכן כי למשרד החוץ יכנס השגריר לשעבר בארה"ב ומקורבו של נתניהו רון דרמר, כמינוי חיצוני אף שדרמר לא התמודד ולא נבחר לכנסת. אפשרות נוספת היא שיריב לוין יקבל את התיק, אך סיכוי טוב יותר שלוין יקבל את תיק המשפטים.

שר המשפטים הבא? התכנית של יריב לוין להסדרת יחסי הכנסת-בג"ץ

מפתח השרים שסוכם במשא ומתן הוא שר על כל שני חברי כנסת והממשלה צפויה לכלול כ-30 חברי ממשלה. יתכן כי ש"ס לבדה תקבל חמישה תפקידי שרים, נוסף לסגני וראשי ועדות.

אתמול סוכם בין הליכוד למפלגות החרדיות על הגדלת תקציבי הישיבות והכפלת מלגות אברי הכוללים והכנסתם לבסיס התקציב.

גפני מתחייב: "תקציב החינוך יושווה; לא נוותר על פסקת התגברות"

מקלב: "אנחנו רואים בפתרון מצוקת הדיור חשיבות עליונה"

אלון שוסטר: "לא נצטרף לממשלה הזו בנסיבות הללו".



0 תגובות